Dzieci o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych wymagają wyjątkowych działań. W „Słowoterapii” takim maluchom poświęcam szczególną uwagę, stosując odpowiednie metody, które pomagają w rozwoju mowy i komunikacji.
Afazja motoryczna, praca z dziećmi z autyzmem oraz wspieranie najmłodszych z zespołem Downa (czyli tym „kochanym” dodatkowym chromosomem) wymagają precyzyjnych, ale również innowacyjnych działań. Korzystam w jej trakcie z różnorodnych metod wspomagających.
W pracy z dziećmi wykorzystuję różne narzędzia, które pomagają w rozwoju komunikacji. Oto niektóre z nich:
- Gesty GORA – metoda, w której za pomocą ruchów rąk pokazuje się, jak artykułować dźwięki. Jest to szczególnie pomocne w pracy z dziećmi, które mają trudności z komunikacją werbalną.
- Ćwiczenia Joanny Pałasz – specjalne ćwiczenia „zaczepiajki” które zachęcają najmłodszych do mówienia.
- Karty Ewy Grzelak – szczególnie chętnie stosowane w afazji motorycznej.
- Masaże twarzoczaszki – technika stosowana w celu poprawy napięcia mięśniowego w obszarze twarzy, co wspomaga prawidłową wymowę.
- Muzyka jako uniwersalny język – chyba jedyny, który rozumieją prawie wszyscy.